FAQ

Træningsprogram

Q: Jeg kunne godt tænke mig at få lavet et træningsprogram sammen med en kostplan. Kan det lade sig gøre?

A: Jeg har fokuseret på at tilbyde fleksible løsninger, og du vil derfor sagtens kunne få træningspgroam og kostplan, ud fra lige præcis dine ønsker.

Q: Hvor hurtigt kan jeg få mit træningsprogram?

A: Alle træningsprogrammer er særligt tilrettelagt dit behov, og du kan forvente at modtage det senest 48 timer efter aftale.

Q: Kan jeg stadig gå til holdtræning i mit fitnesscenter, selvom jeg starter på mit træningsprogram/træningsprogramforløb?

A: Det kan sagtens lade sig gøre at fortsætte på holdtræning, i så fald vil det blive inkluderet i dit træningsprogram ud fra dine ønsker.

Q: Hvilke træningsprogramforløb kan jeg vælge?

A: Du kan vælge et 12 ugers træningsprogramforløb.

Q: Jeg er tvivl om præcis hvilken slags udstyr og maskiner der er tilgængelige i mit fitnesscenter?

A: De fleste fitnesscentre har en standardpakke med basisudstyr- samt maskiner. Viser det sig, at dit fitnesscenter mod forventing ikke har det udstyr/maskiner som er i dit program, sørger jeg for at justere dit program tilsvarende.

Q: Jeg er usikker på, om jeg kan træne alene?

A: Du får specifik vejledning ved opstart, og vil modtage videoer til dine øvelser, så du ikke er i tvivl om hvordan du skal udføre dem.

Kostvejledning

Q: Hvilke tider er det muligt at booke kostvejledning?

A: Vi finder sammen nogle tider som passer bedst, som udgangspunkt planlægges det udenfor 8-16 på hverdage.

Q: Jeg er blevet forhindre i at deltage i en session, hvordan kan jeg aflyse?

A: Det er muligt af aflyse op til 24 timer før aftalt tid. Dette gøres ved at sende en mail eller sms.

Q: Hvordan fungerer kostvejledning?

A: Som telefon- eller videomøder, hvor du kan være i ro og fred til vores samtalesessioner.

Q: Hvad er forskellen på kostvejledning og en kostplan?

A: Ved kostvejledning får du brugbare værktøjer og redskaber, som kan hjælpe dig til at spise mest optimalt i fht. dit mål, helt uden at du skal veje din mad og tælle kalorier. Vi klarlægger evt. kostmyter, evt. restriktioner, taler om dine udfodringer og fokuspunkter og arbejder ud fra det. Jeg lægger vægt på at du får den rette vejledning, så du bliver rustet til at få ro omkring din kost.

En kostplan er en helt specifik og særligt tilrettelagt plan, hvor alle fødevarer er angivet i vægt, kalorier, samt fordeling af protein, kulhydrat og fedt. Den vil også indeholde alternativer du kan vælge fra, så du altid har to til tre alternativer til hvert måltid.

Q: Skal jeg vælge kostvejledning eller en kostplan?

A: Det er meget individuelt ud fra dit behov og hvad der motiverer dig. Den store forskel på kostvejledning og en kostplan er, at kostvejledning har et langsigtet og ikke-restriktivt fokus, hvor en kostplan laves for fire uger af gangen og er restriktiv. Det afhænger meget af dit spisemønster og forhold til mad, som for nogen kan være kompliceret og måske skamfuldt. Det er min abefaling at vælge kostvejledning, fordi det ikke er realistisk at leve et liv hvor du vejer din mad til alle dine måltider – set både fra et praktisk og psykologisk perspektiv. Det kan for nogen være en rigtig stor motivation at starte på kostplan, for derefter at fortsætte med kostvejledning efter en periode.

Q: Jeg har aldrig fulgt en kostplan før, hvordan fungerer det?

A: Du modtager en særligt tilrettelagt kostplan for 4 uger, som indeholder din dagskost, inkl. to til tre alternativer til alle dine måltider. Din kostplan laves ud fra den kost du foretrækker, så du får en klar idé om, hvilke madvarer og mængder du skal spise i løbet af en dag. Mine kostplaner laves ud fra dit daglige energibehov i fht. dit ønskede mål, og skal ses som en konkret guide der hjælper dig på vej. Du får specifik vejledning og støtte igennem hele forløbet.

Q: Jeg er har særlige ønsker til kostvejledning/min kostplan, da der er fødevarer jeg ikke spiser. Kan det lade sig gøre?

A: Du modtager et fyldestgørende spørgeskema før start, hvor du kan du fortælle om dine særlige ønsker – så det kan godt lade sig gøre. Jeg har god erfaring med kostvejledning og kostplanlægning til bl.a. vegetarer, veganere og pescetarer.


Vanecoaching

Q: Hvad er Vanecoaching?

A: Vanecoaching er samtalebaseret coaching med udgangspunkt i sundhedspsykologi og ernæringsvidenskab, for dig som søger hjælp og forståelse til at ændre din(e) vane(r).

Q: Hvordan fungerer Vanecoaching?

A: Som telefon- eller videomøder, hvor du kan være i ro og fred til vores samtalesessioner.

Q: Hvilke tider er det muligt at booke Vanecoaching?

A: Vi finder sammen nogle tider som passer bedst, som udgangspunkt planlægges det udenfor tidsrummet 8-16 på hverdage.

Q: Jeg er blevet forhindre i at deltage i en samtalesession, hvordan kan jeg aflyse?

A: Det er muligt af aflyse op til 24 timer før aftalt tid. Dette gøres ved at sende en mail eller sms.

Personligt Forløb

Q: Får jeg lige så meget ud af et personligt forløb, som med personlig træning?

A: Du får min. samme kvalitet af træningsprogrammer som ved et personlig trænerforløb, og derudover også kostvejledning og vanecoaching. På den måde får du et komplet forløb, som er målrettet din livsstil, og ikke kun fokuserer på din træning. At ændre livsstil permanent, kræver meget mere end kun at træne ud fra et program. Et personligt forløb giver dig større fleksibilitet da du har løbende dialog og opfølgning, som sikrer at du når dit drømmemål.

Q: Jeg er i tvivl om hvilket forløb jeg skal vælge og hvor langt det skal være?

A: Det kan være svært at vurdere ud fra dit mål, og jeg anbefaler at du tager kontakt til mig, så kan jeg hjælpe dig med at vurdere, hvad der vil være optimalt.

Q: Jeg har en meget travl hverdag med job og familie, og vil gerne træne hjemme + udenfor. Kan det lade sig gøre på et personligt forløb?

A: Dit træningsprogram laves udfra dit mål og dine muligheder, så det kan godt lade sig gøre.

Generelt

Q: Hvor hurtigt kan jeg starte op på mit forløb?

A: Du kan starte op senest 48 timer efter vi har vores SMART-målsætningssamtale.

Q: Jeg vil meget gerne igang med træning igen, men har haft en længere pause fra træning. Er det en god idé at starte op?

A: Jo før du kommer igang, jo bedre. Jeg tilpasser dine planer og programmer ud fra niveau, erfaring og præferencer. Kontakt mig gerne inden opstart til en snak.

Q: Hvorfor har du ikke mere en fire klienter i forløb af gangen?

A: For at kunne holde kvaliteten og selv stå inde for det som jeg leverer. Mine klienter skal føle, at jeg har fokus på dem individuelt, hvilket også giver et langt større udbytte og succesrate.

Q: Kan jeg få personlig træning hjemme og/eller udendørs?

A: Ja, det kan du godt hvis du bor på Islands Brygge, Ørestad, Christianshavn eller Sydhavn. Kontakt mig for at aftale nærmere.

Q: Er der ingen bootcamp-forløb?

A: Jeg har fokuseret på at være nærværende og tilgængelig i min online træningscoaching ved at tilbyde produkter og services med kvalitet. Min træningscoaching har et langsigtet fokus for at skabe de bedste resultater, så du kan forstætte din aktive livsstil efter vores forlø er slut.

Q: Jeg har haft en skade som har påvirket min træning, men vil gerne igang igen. Er det en god idé?

A: Skader skal konsulteres af de rette fagpersoner. Jeg anbefaler at du tager kontakt til mig, så kan jeg hjælpe dig med at vurdere, hvordan dit videre forløb bør være.

Q: Jeg er gravid/har lige født, men vil meget gerne starte et træningsforløb. Er det muligt for mig?

A: Jeg har erfaring med både graviditets- og postnatal-træning. For bedre at kunne vurdere netop din situation, anbefaler jeg at du tager kontakt til mig, så vi sammen kan tage en snak om hvilket forløb der vil være optimalt for dig.


Betaling

Q: Er det muligt at lave en afdragsordning?

A: I Club Shop har du mulighed for at betale med ViaBill, som tilbyder flere måder at dele betalingen op.

Q: Hvordan foregår abonnementsbetalinger?

A: Når du køber et forløb trækkes betalingen automatisk på dit Visa/Dankort, Visa eller Mastercard hver 4. uge og stopper automatisk når perioden er slut.

Opdateret den 12. april 2020